REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.inoxbox.pl

KLIENCI BIZNESOWI

§ 1
Definicje

  1. Dzień roboczy – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

  2. Kodeks Cywilny – Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 (t.j. Dz.U. z 2020 poz. 1740 ze zm.).

  3. Konsument - osoba fizyczna, który składa Zamówienie w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

  4. Klient biznesowy – osoba prawna, jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególnie przyznają zdolność prawną lub osoba fizyczna nie będąca Konsumentem.

  5. Kupujący – Klient biznesowy składający Zamówienie lub zawierający Umowę.

  6. Produkty – oferowane przez Sprzedającego wyroby własne lub wyroby innych producentów wymienione i opisane na stronie Sklepu internetowego, w tym także wyroby wytwarzane przez Sprzedającego na indywidualne zamówienie Kupującego.

  7. Regulamin - niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu internetowego www.inoxbox.pl. Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 ze zm.).

  8. Siła wyższa - to zdarzenie nadzwyczajne, zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dałoby się uniknąć nawet w wypadku maksymalnej staranności Stron. Przez siłę wyższą Strony rozumieją: klęski żywiołowe, katastrofy naturalne, wojny, zamieszki wewnętrzne, pożary, powodzie, epidemie, ograniczenia kwarantanny, ograniczenia spowodowane zarządzeniem władz państwowych, eksplozja, anomalie pogodowe, ataki terrorystyczne, strajki, z wyłączeniem strajków pracowników Sprzedającego.

  9. Sklep internetowy - serwis internetowy dostępny pod adresem www.inoxbox.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może w szczególności składać Zamówienie oraz nabyć Produkty.

  10. Sprzedający - Marcin Kras prowadzący działalność gospodarczą pod firmą ENERGOTECH Marcin Kras, ul. Sowińskiego 22A lok 2, 01-251 Warszawa, Numer NIP 5261766057, REGON 142725032 prowadzący sprzedaż Produktów z wykorzystaniem Sklepu internetowego www.inoxbox.pl.

  11. Strony – łącznie Sprzedający i Kupujący.

  12. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedającego na rzecz usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu internetowego.

  13. Umowa - umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana pomiędzy Sprzedającym a Kupującym, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, w szczególności funkcjonalności Sklepu internetowego.

  14. Zamówienie – dobrowolne oświadczenie woli Kupującego określające jednoznacznie rodzaj i ilość Produktów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego.

§ 2
Zasady ogólne

  1. Sprzedający prowadzi sprzedaż detaliczną Produktów z wykorzystaniem Sklepu internetowego za pośrednictwem sieci Internet.

  2. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie internetowym są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski. Na wyraźne Zamówienie Kupującego Produkty mogą być wytwarzane przez Sprzedającego na indywidualne zamówienie Kupującego lub dostosowane do jego indywidualnych wymagań.

  3. Sprzedający oświadcza, że Produkty oferowane w sklepie zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami prawa polskiego i jako takie zgodnie z przepisami prawa, w tym Rozporządzenia 2019/515 w sprawie wzajemnego uznawania towarów zgodnie z prawem wprowadzonych do obrotu w innym państwie członkowskim oraz uchylające rozporządzenie (WE) nr 764/2008, są dopuszczone do obrotu na terenie Państw Unii Europejskiej.

  4. Na stronie Sklepu internetowego umieszczone są wizualizacje Produktów, które mogą nieznacznie różnić się od tych w rzeczywistości.

  5. Niniejszy Regulamin określa zasady sprzedaż za pomocą Sklepu internetowego Produktów do Klientów biznesowych. Sprzedaż Produktów Konsumentom reguluje odrębny regulamin.

  6. Wszystkie ceny Produktów podane w Sklepie internetowym są cenami brutto tzn. zawierają podatek VAT, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż tych Produktów podlega obciążeniu tym podatkiem. Mogą być podane w złotych polskich, Euro lub w innej walucie lokalnej będącej środkiem płatniczym na terenie jednego z Państw Unii Europejskiej, do którego Sprzedawca kieruje ofertę sprzedaży Produktów. Informacja o walucie podawana jest na stronie Sklepu internetowego. Ceny Produktów nie zawierają kosztów dostawy.

  7. Dane teleadresowe przedsiębiorcy, umożliwiające Kupującemu kontakt ze Sprzedającym:

    1. adres pocztowy: ul. Sowińskiego 22 A lok. 2, 00-679 Warszawa;

    2. numer telefonu: 22 837 00 38;

    3. adres poczty elektronicznej: info@inoxbox.pl.

§ 3

Usługi elektroniczne w Sklepie internetowym

  1. W Sklepie internetowym dostępne są następujące Usługi elektroniczne: Konto, oraz Formularz Zamówienia.

  2. W celu skorzystania z Konta Kupujący zobowiązany jest to wykonania łącznie trzech kolejnych kroków:

    1. wypełnić Formularz Rejestracji – podając dane osobowe wskazane w Formularzu dostępnym na stronie Sklepu internetowego niezbędne do założenia Konta;

    2. kliknąć pola „Utwórz konto”;

    3. potwierdzić wolę utworzenia Konta klikając w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej.

  1. Usługa elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Kupujący ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedającego, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@inoxbox.pl lub też pisemnie na adres: ul. Sowińskiego 22 A lok. 2, 00-679 Warszawa.

  2. Kupujący zobowiązany jest zachować login oraz hasło do Konta w poufności i nie udostępniać ich osobom nieuprawnionym. Kupujący zobowiązany jest, niezwłoczne po tym jak powziął taką informację, poinformować Sprzedającego o każdym niepożądanym skorzystaniu z należącego do niego Konta przez osoby trzecie oraz do zmiany swoich danych umożliwiających dostęp do Konta.

  3. W przypadku usunięcia Konta zostaną usunięte wszystkie dane Kupującego, za wyjątkiem danych niezbędnych do procesu reklamacji i obsługi ewentualnych roszczeń, które będą przechowywane do czasu upływu okresów przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych wynikających ze zrealizowanych Zamówień. Dane Kupującego zawarte w księgach podatkowych Sprzedawcy, oraz związanych z nimi dokumentach, będą przechowywane do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązań podatkowych.

  4. Usługa elektroniczna Formularz Zamówienia umożliwia składanie Zamówień w Sklepie internetowym bez konieczności zakładania Konta. Świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Kupującego.

  5. Warunkiem skorzystania z Usług elektronicznych jest akceptacja treści niniejszego Regulaminu. Akceptacja może nastąpić w trakcie procesu zakładania Konta lub przed złożeniem Zamówienia z wykorzystaniem Formularza Zamówienia, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola.

  6. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sklep internetowy:

    1. komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;

    2. dostęp do poczty elektronicznej;

    3. przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w najnowszej wersji, Opera w najnowszej wersji, Google Chrome w najnowszej wersji, Microsoft EDGE w najnowszej wersji, lub Safari w najnowszej wersji;

    4. zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768;

    5. włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.

  1. Do składania Zamówień Kupujący musi posiadać dostęp do aktywnej skrzynki poczty elektronicznej, na który będzie kierowana korespondencja. Skrzynka pocztowa nie może być przepełniona, oraz musi umożliwiać odbiór wiadomości e-mail wraz z załącznikami, których łączny rozmiar jest nie mniejszy niż 3 MB, a każdego z nich nie mniejszy niż 1 MB. Klient musi mieć możliwość weryfikacji korespondencji, która przez system poczty elektronicznej została uznana za SPAM.

  2. Kupujący obowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedającego oraz osób trzecich. Kupujący obowiązany jest do wprowadzania danych osobowych niezbędnych do realizacji Zamówienia zgodnych ze stanem faktycznym. Kupującego zgodnie z przepisami prawa obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

  3. Kupujący może uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Sklepu internetowego oraz pobrać go i sporządzić wydruk, lub utrwalić na dowolnym nośniku.

  4. Sprzedający dokłada najwyższych starań, aby Kupujący mieli możliwość korzystania ze wszystkich funkcjonalności Sklepu internetowego przez 24 godziny na dobę, zastrzega jednak możliwość czasowego zawieszania funkcjonowania jego niektórych lub wszystkich funkcjonalności w celu przeprowadzania jego konserwacji, aktualizacji lub napraw.

§ 4

Składanie Zamówień

  1. Kupujący składa Zamówienie za pośrednictwem funkcjonalności udostępnionych na stronach Sklepu internetowego. Możliwe jest także złożenie Zamówienia za pomocą korespondencji e-mail oraz telefonicznie przy wykorzystaniu danych teleadresowych wskazanych w § 2 ust. 7 Regulaminu.

  2. W celu złożenia Zamówienia z wykorzystaniem Konta Kupujący jest zobowiązany do wypełnienia, po zalogowaniu się do Konta, Formularza Zamówienia wskazując wymagane dane, w tym dane dotyczące zamawianych Produktów a następnie kliknięcia pola „Potwierdzam Zamówienie i płacę”. Dane historyczne dotyczące złożonych Zamówień będą przechowywane w historii Konta i dostępne dla Kupującego.

  3. Kupujący może złożyć Zamówienie korzystając z Formularza Zamówienia, bez zakładania Konta. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Kupującego łącznie dwóch kolejnych kroków:

    1. wypełnienie Formularza Zamówienia – podając dane osobowe wskazane w Formularzu Zamówienia na stronie Sklepu internetowego oraz dane dotyczące zamawianych Produktów,

    2. kliknięcie na stronie Sklepu internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Potwierdzam Zamówienie i płacę”.

  1. Wpływ Zamówienia zostaje automatycznie potwierdzony przez Sprzedającego za pomocą zwrotnego e-maila wysłanego na adres podany w złożonym Zamówieniu.

  2. Kupujący ma możliwość dokonać Zamówienia Produktu wraz z pomiarem. Pomiar dokonywany jest odpłatnie na miejscu wskazanym przez Kupującego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej przez pracownika Sprzedającego. Koszt pomiaru jest ustalany indywidualnie przez Strony przed jego dokonaniem. Usługa powyższa jest wykonywana wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

  3. W przypadku złożenia Zamówienia na Produkty niestandardowe, pracownik Sklepu internetowego skontaktuje się z Kupującym celem uzyskania dodatkowych niezbędnych informacji oraz przedstawi możliwy tryb realizacji jego Zamówienia. Kupujący otrzyma następnie warunki ustalonego Zamówienia na podany adres e-mail, które obowiązany jest zweryfikować przed ostateczną akceptacją. Po potwierdzeniu dochodzi do zawarcia Umowy.

  4. W przypadku nie otrzymania stosownej wiadomości e-mail Kupujący powinien w pierwszej kolejności zweryfikować folder SPAM skrzynki pocztowej, a w razie dalszej potrzeby skontaktować się ze Sprzedającym. Brak otrzymania stosownej wiadomości może wynikać zarówno z podania błędnego adresu e-mail, jak też z blokowania lub usuwania wiadomości przez oprogramowanie zainstalowane na urządzeniu Kupującego, czy też przez oprogramowanie serwerów pocztowych.

  5. Klient biznesowy składający Zamówienie z terenu Unii Europejskiej zobowiązany jest każdorazowo podać swój numer VAT UE w celu dokonania zakupu ze stawką VAT 0%. W przypadku nie otrzymania takiego potwierdzenia numeru, a także potwierdzenia otrzymania Produktu, Sprzedający będzie zmuszony wystawić fakturę obciążoną polskim podatkiem od towarów i usług (VAT) zgodnie z aktualnie obowiązującą stawką. Kupujący może zostać obciążony polskim podatkiem od towarów i usług (VAT) w przypadku nie przedstawienia potwierdzenia ważności europejskiego numeru ewidencyjnego VAT na dzień zawarcia Umowy, gdy na dzień dostawy Produktu numer ten nie będzie ważny, a także w przypadku, gdy Kupujący transportujący we własnym zakresie zakupione Produkty poza granice terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie dostarczył Sprzedającemu potwierdzenia wywozu tych Produktów do innego kraju Unii Europejskiej.

  6. Zamówienia mogą być składane poprzez Sklep internetowy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.

  7. Warunkiem realizacji złożonego Zamówienia przez Sklep internetowy jest prawidłowe wypełnienie Formularza Zamówienia, w szczególności podanie danych umożliwiających realizację Zamówienia: adresu, na który Produkt ma być wysłany (o ile Produkt nie zostanie odebrany osobiście), numeru telefonu oraz adresu e-mail umożliwiających przesłanie potwierdzenia złożenia Zamówienia.

  8. W wypadku, gdy podane dane nie są kompletne Sprzedający podejmie działania w celu skontaktowania się z Kupującym.

  9. Sprzedający zastrzega sobie prawo do aktualizacji cen Produktów znajdujących się w ofercie na stronie Sklepu internetowego. Zmiana cen nie dotyczy Zamówień przyjętych do realizacji.

  10. Sprzedający zastrzega sobie prawo do wycofania poszczególnych Produktów z oferty. Wycofanie nie dotyczy Zamówień przyjętych do realizacji.

  11. Sprzedający zastrzega sobie prawo do udzielania upustów, rabatów i organizowania promocji związanych z Produktami.

  12. W przypadku sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży, na które przeznaczona jest ograniczona liczba Produktów, realizacja następować będzie według kolejności wpływania potwierdzonych Zamówień na te Produkty, aż do wyczerpania zapasów objętych tą formą sprzedaży.

  13. Czas rozpoczęcia realizacji Zamówienia rozpoczyna się:

    1. w przypadku płatności przelewem – najpóźniej w najbliższy Dzień roboczy następujący po dniu, w którym wpłynęła wpłata na rachunek bankowy podany w potwierdzeniu Zamówienia,

    2. w przypadku wyboru opcji „za pobraniem” – najpóźniej w najbliższy Dzień roboczy bezpośrednio po dniu, w którym Kupujący dokonał potwierdzenia Zamówienia.

§ 5
Warunki i koszty dostawy

  1. Produkt wysyłany jest pod adres wskazany w Formularzu Zamówienia lub podany telefonicznie albo drogą mailową.

  2. Produkty dostarczane są przez Sprzedającego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz na terenie wybranych państw Unii Europejskiej zgodnie z informacjami zawartymi na stronach Sklepu internetowego.

  3. Produkt dostarczany jest za pomocą wyspecjalizowanych firm kurierskich lub pocztowych. W niektórych przypadkach istnieje możliwość odbioru osobistego Produktów w siedzibie Sprzedającego, przy czym w takim przypadku Sprzedający wymaga uprzedniego kontaktu telefonicznego lub mailowego celem ustalenia terminu przygotowania Produktów. Kupujący dokonujący odbioru Produktów własnym transportem lub poprzez wskazanego przez siebie przewoźnika, powinien pamiętać o właściwym zabezpieczeniu Produktów i ewentualnych skutkach ich niewłaściwego zabezpieczenia.

  4. Termin dostawy Produktu do Kupującego wynosi do 28 dni kalendarzowych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. Początek biegu terminu dostawy Produktu liczy się od dnia rozpoczęcia realizacji Zamówienia wskazanego w § 4 ust. 16.

  5. W przypadku Zamówień składających się z kilku Produktów, które mają zostać dostarczone w jednej przesyłce, termin realizacji Zamówienia będzie ustalony w oparciu o termin realizacji ostatniego elementu danego Zamówienia. Każdorazowo jednak termin ten nie będzie dłuższy niż wskazany w ust. 4 powyżej.

  6. Kupujący obciążany jest kosztami dostawy określonymi w Zamówieniu. Wysokość opłat uzależniona jest od rodzaju transportu, miejsca dostawy oraz sposobu płatności. Kupujący w każdej chwili może się zapoznać z cennikiem kosztów dostaw na stronie Sprzedającego pod linkiem www.inoxbox.pl w zakładce „Dostawy i płatności”.

  7. Koszty dostawy Produktów poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na terytorium państw Unii Europejskiej są wyceniane indywidualnie w momencie składania Zamówienia.

  8. Sprzedający może w ramach promocji zawiesić pobieranie opłat za wysyłkę umieszczając stosowną informację na stronie Sklepu internetowego.

  9. W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie, w stosunku do dostaw realizowanych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej do Klientów biznesowych odbiór Produktów objętych Umową odbywać się będzie zgodnie z regułami Incoterms 2020 EXW – Ex Works.

§ 6
Płatności

  1. Do każdej przesyłki dołączony jest faktura VAT potwierdzająca zawarcie Umowy.

  2. Kupujący zobowiązany jest do zapłaty za Produkt zamówiony w Sklepie internetowym, w tym za koszty dostawy. Płatność musi nastąpić nie później niż w terminie 7 dni od dnia potwierdzenia przez Kupującego Zamówienia (nie dotyczy, gdy płatność następuje przy odbiorze – opcja „za pobraniem” lub płatność osobista).

  3. W Sklepie internetowym możliwe są następujące formy płatności:

    1. Płatność przy odbiorze przesyłki (opcja „za pobraniem”),

    2. Płatność gotówką przy odbiorze osobistym,

    3. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedającego,

    4. Płatność elektroniczna oraz płatność kartą za pośrednictwem serwisu: Przelewy24, PayPal.
      (Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.)

  4. Sprzedający w uzasadnionych przypadkach (wysoka wartość Zamówienia, Produkty przygotowywane na indywidualne zamówienie lub dostosowane do jego indywidualnych wymagań) może uzależnić realizację Zamówienia od dokonania przedpłaty na konto bankowe Sprzedającego.

  5. Szczegółowe informacje odnośnie płatności znaleźć można na stronie www.inoxbox.pl w zakładce „Dostawy i płatności”.

  6. Płatność przy odbiorze przesyłki – opcja za „pobraniem” jest niedostępna przy dostawie poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

§ 7
Odbiór Produktu

  1. Przed odebraniem przesyłki od kuriera należy sprawdzić czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm lub plomb naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub gdy plomby (taśmy) są zerwane należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół reklamacyjny oraz skontaktować się jak najszybciej ze Sprzedającym w celu wyjaśnienia sprawy. Kontakt ze Sprzedającym możliwy jest z wykorzystaniem danych teleadresowych wskazanych w § 2 ust. 7 Regulaminu. Taki protokół podpisany przez przewoźnika ułatwi rozpatrzenie reklamacji. Zgłaszając reklamację należy podać dane wskazane w § 9 niniejszego Regulaminu.

  2. Brak stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie stanu ilościowego lub jakościowego przesyłki przy odbiorze może mieć negatywny wpływ na wynik rozpatrzenia roszczeń Kupującego z tytułu uszkodzenia czy okradzenia przesyłki w transporcie. Produkty, które zostały odebrane bez zastrzeżeń co do stanu ilościowego lub jakościowego przez Kupującego uważa się za wolne od wad jawnych. O ile bezwzględne przepisy prawa nie stanowią inaczej, jest to jednoznaczne z utratą praw tego Kupującego do jakichkolwiek roszczeń w przyszłości związanych z brakami ilościowymi lub wadami jawnymi wydanych Produktów.

  3. W przypadku stwierdzenia wad innych niż wskazane w ust. 2 powyżej Kupujący jest zobowiązany zawiadomić Sprzedającego w terminie 7 dni od ich ujawnienia pod rygorem utraty praw z tytułu rękojmi.

  4. W momencie wydania Produktów Klientowi biznesowemu, lub jego przewoźnikowi, w magazynie Sprzedającego, wszelkie korzyści oraz ciężary związane z Produktami, wszelkie ryzyko oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktów przechodzi na Kupującego.

  5. Kupujący, który dokonuje odbioru Produktów własnym transportem lub poprzez wskazanego przez siebie przewoźnika, odpowiada za właściwe zabezpieczenie Produktów. Ewentualne straty powstałe w wyniku niewłaściwego transportu nie obciążają Sprzedającego.

  6. Postanowienia ust. 2-5 powyżej nie dotyczą Klientów biznesowych będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, dla których jednak zawarta na odległość Umowa nie posiada charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez te osoby działalności gospodarczej (na terenie Rzeczypospolitej Polskiej udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej).

§ 8
Odstąpienie od umowy

  1. W związku z treścią art. 38a ustawy o prawach konsumenta (Dz.U z 2020 r., poz. 287) osobie fizycznej niebędącej Konsumentem zawierającej Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, dla której jednak tak zawarta Umowa nie posiada charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez tę osobę działalności gospodarczej (na terenie Rzeczypospolitej Polskiej udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) przysługuje prawo odstąpienia od Umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, poprzez złożenie stosownego, jednoznacznego oświadczenia w terminie 14 dni kalendarzowych.

  2. Prawo odstąpienia opisane w niniejszym paragrafie nie przysługuje innym Klientom biznesowym niż wskazanym w ust. 1 powyżej.

  3. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się w dniu, w którym Kupujący wszedł w posiadanie Produktu, lub w którym osoba trzecia przez niego wskazana, inna niż przewoźnik weszła w posiadanie tego Produktu, a w przypadku Produktów wysyłanych osobno, partiami lub w częściach w dniu wejścia przez ww. osoby w posiadanie ostatniego zamówionego Produktu, ostatniej partii lub części.

  4. Kupujący może odstąpić od Umowy składając Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od Umowy np. w formie pisemnej lub drogą elektroniczną wykorzystując dane teleadresowe wskazane w § 2 ust. 7 niniejszego Regulaminu. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 Regulaminu jednak nie jest to obowiązkowe. Sprzedający rekomenduje, aby w oświadczeniu o odstąpieniu wskazać listę zwracanych Produktów, datę ich odbioru, imię, nazwisko, adres Kupującego, oraz numer rachunku bankowego Kupującego w przypadku zgody na taką formę zwrotu płatności.

  5. Do zachowania terminu odstąpienia wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

  6. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zanim Sprzedający przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

  7. Sprzedający ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, zwrócić Kupującemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z zastrzeżeniem ust. 11 - 12 poniżej).

  8. Jeżeli Sprzedający nie zobowiązał się, że sam odbierze Produkty może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia mu dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

  9. Sprzedający dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Kupujący, chyba, że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  10. Kupujący ma obowiązek zwrócić Produkty Sprzedającemu lub przekazać je osobie upoważnionej przez Sprzedającego do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, chyba, że Sprzedający zaproponował, że sam odbierze Produkty. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktów przed jego upływem. Produkty należy zwrócić na adres siedziby Sprzedającego wskazany w § 2 ust. 7 niniejszego Regulaminu.

  11. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia Produktów inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

  12. Kupujący ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 350 PLN na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz na kwotę 800 PLN na terenie innych Państw Unii Europejskiej, gdzie Produkty dostarcza Sprzedający.

  13. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktów będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów, chyba, że Sprzedający nie poinformował Kupującego o prawie odstąpienia od Umowy.

  14. Zgodnie z art. 38 ww. ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do Umów:

    1. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy,

    2. w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,

    3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

§ 9

Odpowiedzialność za wady Produktów. Procedura reklamacji

  1. W każdym przypadku odpowiedzialność odszkodowawcza Sprzedającego wobec Klienta biznesowego jest ograniczona do rzeczywistej straty, nie więcej jednak niż cena zapłacona za Zamówione Produkty.

  2. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy, w całości lub w części, jeżeli jest to wynikiem wystąpienia Siły wyższej.

  3. Powyżej opisane w ust. 1-2 ograniczenia odpowiedzialności nie dotyczą Klientów biznesowych będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, dla których jednak zawarta na odległość Umowa nie posiada charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez te osoby działalności gospodarczej (na terenie Rzeczypospolitej Polskiej udostępnionej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej). W przypadku takich Klientów biznesowych Sprzedający ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy na zasadach ogólnych, w tym za wady fizyczne i prawne Produktów zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi rękojmi za wady.

  4. W przypadku wystąpienia Siły wyższej wpływającej na realizację Umowy Sprzedający zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Kupującego o jej wystąpieniu, a także jej skutkach.

  5. Reklamacje odnośnie wad Produktów należy zgłaszać pisemnie na adres siedziby Sprzedającego lub adres e-mail wskazany w § 2 ust. 7 niniejszym Regulaminie. Rekomenduje się, aby w reklamacji wskazać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji (może być to adres e-mail, jeśli składający reklamację wybiera taki sposób porozumiewania się), rodzaj i datę wystąpienia przyczyn reklamacji oraz inne okoliczności uzasadniające jej złożenie. W przypadku braku w treści reklamacji danych umożliwiających właściwe jej rozpatrzenie, Sprzedający może zwrócić się do składającego reklamację o uzupełnienie danych. W reklamacji należy podać w miarę możliwości oczekiwania dotyczące sposobu realizacji zobowiązań Sprzedającego. Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni i przed upływem tego terminu Kupujący zostanie poinformowany o stanowisku Sprzedającego.

  6. W przypadku uznania reklamacji w ramach, której Produkt ma zostać naprawiony lub wymieniony należy go odesłać na koszt Sprzedającego na adres jego siedziby. Naprawiony lub wymieniony Produkt odsyłany jest do Kupującego na koszt Sprzedającego.

  7. Kupujący może zgłosić reklamację w związku z korzystaniem z nieodpłatnych usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedającego. Reklamacja taka może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres Sklepu internetowego info@inoxbox.pl. W zgłoszeniu reklamacyjnym Kupujący powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji oraz opisać zaistniały problem. Sprzedający niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni reklamację rozpatrzy, a Kupujący otrzyma w tej sprawie odpowiedź.

§ 10
Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych

  1. Dokonywanie przez Kupującego zakupu w Sklepie internetowym wiąże się z gromadzeniem i przetwarzaniem danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - zwane dalej „RODO. Administratorem tych danych osobowych jest Marcin Kras prowadzący działalność gospodarczą pod firmą ENERGOTECH Marcin Kras, ul. Sowińskiego 22A lok 2, 01-251 Warszawa, Numer NIP 5261766057, REGON 142725032. Szczegółowe dane dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są na stronie Sklepu internetowego pod adresem https://inoxbox.pl/pl/content/7-polityka-prywatnosci-rodo

§ 11
Postanowienia końcowe

  1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych na tle stosowania niniejszego Regulaminu jak i realizacji postanowień Umowy pomiędzy Sprzedającym a Klientem biznesowym zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedającego. Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy Klientów biznesowych będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, dla których jednak zawarta na odległość Umowa nie posiada charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez te osoby działalności gospodarczej (na terenie Rzeczypospolitej Polskiej udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), co do których spory będą poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów prawa powszechni obowiązującego.

  2. Z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej, Regulamin może ulec zmianie, w szczególności w przypadku:

    1. zmiany obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie do Sklepu internetowego,

    2. zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu,

    3. zmian w funkcjonowaniu Sklepu internetowego związanych z zakresem Produktów, usług dodatkowych, funkcjonalności oraz świadczenia usług elektronicznych.

  3. O zmianie Regulaminu każdy Kupujący posiadający Konto zostanie poinformowany za pośrednictwem wiadomości wysłanej na podany przez niego – przy założeniu Konta lub zmieniony później – adres poczty elektronicznej. Poinformowanie o zmianie Regulaminu w sposób określony powyżej nastąpi nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu. W przypadku, gdy Kupujący posiadający Konto nie akceptuje nowej treści Regulaminu może wypowiedzieć łączącą go ze Sprzedającym umowę o świadczenie Usługi elektronicznej: Konto, poprzez usunięcie Konta. Zmiana Regulaminu skuteczna jest tylko na przyszłość. Zmiana Regulaminu nie narusza praw nabytych Kupujących i nie ma wpływu na Umowy zawarte przed wejściem zmiany Regulaminu w życie. Tym samym do Zamówień składanych przed zmianą Regulaminu oraz zawartych w ich wyniku Umów stosuje się dotychczasową wersję Regulaminu obowiązującą w chwili złożenia Zamówienia.

  4. Prawem właściwym we wszelkich sprawach związanych z niniejszym Regulaminem, zawartymi Umowami i ich realizacją jest prawo polskie. Jednakże w stosunku do Klientów biznesowych będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, dla których jednak zawarta na odległość Umowa nie posiada charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez te osoby działalności gospodarczej (na terenie Rzeczypospolitej Polskiej udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) wybór prawa polskiego zgodnie z art. 6 ust. 2 ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (WE) Nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I) nie pozbawia ich ochrony przyznanej na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa w państwie ich zwykłego pobyty, których nie można wyłączyć w drodze umowy.

  5. Stosowanie przepisów konwencji wiedeńskiej o międzynarodowej sprzedaży towarów z dnia 11 kwietnia 1980 r. zostaje wyłączone.

  6. Niniejszy Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym https://inoxbox.pl/pl/content/2-Regulamin oraz w wersji pisemnej pod adresem siedziby spółki ul. Sowińskiego 22a lok.2 00-679 Warszawa.

  7. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 05.09.2022roku.

Załącznik nr 1
Pouczenie o możliwości odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.

Konsumenci oraz Klienci biznesowi będący osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, dla których zawarta na odległość umowa nie posiada jednak charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez te osoby działalności gospodarczej (na terenie Rzeczypospolitej Polskiej udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) mają ustawowe prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Jeżeli jesteś takim Klientem możesz odstąpić od Umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny w ciągu 14 dni, od dnia w którym wszedłeś w posiadanie Produktu, lub w którym osoba trzecia przez Ciebie wskazana, inna niż przewoźnik weszła w posiadanie tego Produktu, a w przypadku Produktów wysyłanych osobno, partiami lub w częściach w dniu objęcia w posiadanie przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią ostatniego niebędącą przewoźnikiem ostatniego Produktu, ostatniej partii lub części Produktu.

Aby to zrobić, poinformuj nas: Marcin Kras prowadzący działalność gospodarczą pod firmą ENERGOTECH Marcin Kras, ul. Sowińskiego 22A lok 2, 01-251 Warszawa, numer telefonu: 22 837 00 38, adres poczty elektronicznej: info@inoxbox.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Możesz również skorzystać ze wzoru odstąpienia od umowy, który znajdziesz poniżej jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia.

UWAGA!
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu, w przypadku spełnienia się przesłanek wyłączających to prawo, które zostały szczegółowo opisane w Regulaminie.

Skutki odstąpienia od umowy.
W przypadku odstąpienia zwracamy wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się na inne rozwiązanie. W przypadku otrzymania Produktów jesteś zobowiązany do ich zwrotu nie później niż w terminie 14 dni od daty odstąpienia. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Koszty zwrotu Produktu są ponoszone przez Ciebie. Nie poniesiesz żadnych innych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania przez nas Produktów lub do czasu dostarczenia nam dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY


(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

  1. Adresat: Marcin Kras prowadzący działalność gospodarczą pod firmą ENERGOTECH Marcin Kras, ul. Sowińskiego 22A lok 2, 01-251 Warszawa, numer telefonu: 22 837 00 38, adres poczty elektronicznej: info@inoxbox.pl

  2. Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących Produktów:

  1. Data zawarcia Umowy/odbioru Produktu:

  2. Nazwa Firmy Kupującego:

  3. Adres Kupującego:

  4. Podpis Kupującego (niezbędny jedynie w wersji papierowej):

  5. Data:

Produkt dodany do listy życzeń
Produkt dodany do porównywarki